Hemma hos Dr. Anne

Just nu bor jag i ett hus som tillhör en brittiskt katolsk läkare som jobbar för Hospice Africa. Fantastiskt hus med utsikt över Victoriasjön, men verkligen bland de mest märkliga ställen jag varit på.  Sex stycken vakthundar och en grindvakt bevakar huset. Inuti är det krucifix och ikoner i precis i alla hörn. Det som chockade mig mest var dock ett inramat dedikerat och signerat porträtt av George W. Bush som hänger på en av väggarna. Nar hela resten av Uganda lider av Obama-feber och varenda bar och restaurang och bil pryds med en bild av den nye amerikanske presidenten sa ar det i det har huset istallet den forre presidenten som ar i fokus. Efter att ha funderat ett tag kan jag gissa att kopplingen är George Bush finansiering av AIDS-prevention enligt ABC-metoden (Abstention, Fidelity and as a last resort Condoms)  som är kopplad till den kristna rörelsen över hela Afrika och som därmed är kopplingen till Hospice Africa. Sjukt hursomhelst, och valdigt markligt att ata middag under overvakning av en stralande leende George W. Bush...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0